Szukaj
Close this search box.

Wraz z przemianami politycznymi, gospodarczymi i społecznymi, które następowały po 1989 roku w Polsce, żywy stał się postulat przemian w edukacji i unowocześnienia polskiej szkoły. W kraju upowszechniały się, znane na Zachodzie od lat i 60. XX wieku, idee psychologii i pedagogiki humanistycznej. Często działo się to oddolnie, dzięki nauczycielkom i nauczycielom inspirującym się tymi ideami oraz psycholożkom i psychologom, którzy doskonalili się zawodowo pod okiem zagranicznych przedstawicieli tego nurtu psychologii. Co to oznacza dla polskiej szkoły dzisiaj i w przyszłości, kiedy następują zmiany cywilizacyjne, wzrasta liczba młodych ludzi z problemami psychicznymi, kipią konflikty wokół ideologizacji treści programowych.

TOMASZ GARSTKA
Psycholog, szkoleniowiec, autor książki „Psychopedagogiczne mity. Jak zachować naukowy sceptycyzm w edukacji i wychowaniu” i współautor (wraz z dr. Andrzejem Śliwerskim) książki „Psychopedagogiczne mity 2. Dlaczego warto pytać o dowody?”.