Szukaj
Close this search box.

Jak „znaleźć własną drogę”, kierując się „uniwersalnymi drogowskazami”, by w końcu „zamieszkać w bibliotece” i „być dla siebie miłym” podczas tańczenia „tanga w duecie”…

Nasze archiwum wywiadów jest tak przepastne, że same fragmenty tytułów wystarczyłyby do skonstruowania całkiem nowego, nieszablonowego i kreatywnego tekstu, w dodatku z sensem i przesłaniem dla potomnych. To wyzwanie na przyszłość, być może na kolejny jubileusz.

Tym razem jednak posłużyliśmy się wybranymi rozmowami, przeprowadzonymi na przestrzeni kilkunastu lat, by skonfrontować zawarte w nich tezy z teraźniejszością. Czytając zaktualizowane koncepcje i postulaty, warto spojrzeć, nie tylko z sentymentem, na oryginalne wersje, publikowane od 2006 roku na łamach naszego kwartalnika. Być może nasuną się Państwu jeszcze inne wnioski, odmienne spostrzeżenia, może spojrzycie na archiwalne wywiady i przeprowadzicie osobisty rachunek sumienia?

Co ja zrobiłem w kontekście efektywnej edukacji? Czy sumiennie i rozważnie realizowałem postanowienia, by uczyć z pasją i nauczać z pomysłem?
Czy tzw. system zdominował moje plany i zamiary?

A może wprost przeciwnie – pokiwamy głową z uznaniem dla własnej ciężkiej pracy?
Sprawdźmy to!