Szukaj
Close this search box.

Żeby dostać Nagrodę Nobla, wystarczy być wybitnym w jednej dziedzinie, żeby dostać świadectwo z paskiem, trzeba być świetnym ze wszystkich przedmiotów. A to przecież niemożliwe, a do tego jeszcze szkodliwe, bo odciąga uwagę uczniów od tego, co dla nich ważne, i kieruje ją na to, za co może dostać najwyższe oceny – tak komentuje jeden z naszych artykułów dotyczących oceniania dr Marzena Żylińska. Dlaczego – mimo alarmujących danych ekspertów, psychologów i dydaktyków nauczania – nadal tak trudno nam zrezygnować z ocen i nieustająco tkwimy w systemie pruskiej szkoły? Pretekstem do odpowiedzi na powyższe pytanie są teksty, które publikowaliśmy na łamach naszego magazynu
w ciągu minionej dekady.

dr MARZENA ŻYLIŃSKA
Zajmuje się metodyką, prowadzi szkolenia i warsztaty, pisze artykuły i książki. Przez wiele lat kształciła
przyszłych nauczycieli i prowadziła seminaria metodyczne. Od wielu lat tworzy materiały dydaktyczne umożliwiające uczniom rozwijanie kreatywności, autonomii i krytycznego myślenia.
MAŁGORZATA GASIK
Specjalista ds. informacji pedagogicznej w MSCDN Wydział w Płocku, koordynator projektów edukacyjnych, m.in. eMOCje w twórczości i Filmowa Akademia Nauczyciela